Daňově uznatelné reklamní předměty
Kdy jsou reklamní předměty daňově uznatelné (uznatelným daňovým nákladem)?
Problematika daňové uznatelnosti nákladů vynaložených na reklamní předměty se řídí následující legislativou:
- Zákonem o daních z příjmů, § 25 odst. 1 písm. t)
- Zákonem o DPH, § 72 odst. 4
- Zákonem o DPH, § 13 odst. 8 písm. c)
Daňově uznatelným nákladem je reklamní či propagační předmět tehdy, splňuje-li všechny následující podmínky:
- je opatřen jménem nebo ochrannou známkou poskytovatele (tedy Vaším logem či obchodním jménem) nebo názvem propagovaného zboží či služby,
- jeho hodnota nepřesahuje 500 Kč bez DPH,
- není předmětem spotřební daně (výjimku v tomto případě mají pouze tichá vína).
Výdaje, které tedy vynaložíte na reklamní předměty splňující výše uvedené podmínky, si můžete odečíst od základu daně z příjmu. Zároveň platí, že také příjemce (fyzická osoba) takového daru nemusí platit daň z příjmu.
Kdy nemusíme odvádět DPH z reklamních předmětů?
Povinnosti (ne)odvádět DPH z reklamních předmětů vyplývá z následující legislativy:
- Zákon o DPH, § 72 odst. 4
- Zákon o DPH, § 13 odst. 8 písm. c)
Daň z přidané hodnoty nemusíte odvádět v případě, že:
- v rámci ekonomické činnosti své firmy věnujete reklamní dárek v maximální hodnotě 500 Kč,
- v rámci ekonomické činnosti své firmy darujete bezúplatně obchodní vzorek.
Zároveň platí, že při nákupu reklamních předmětů navíc můžete uplatnit nárok na odpočet DPH.