Logo design SADKA
Články

Tvorba firemního loga vyžaduje kvalitní grafické zpracování

V dnešní době, kdy jsme zahlceni grafickými symboly a znaky, hraje originální vizuální identita firmy velmi důležitou roli.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Víte, jak by mělo vypadat kvalitní logo, které skutečně přispěje k odlišení firmy od konkurence? Firemní logo je ústředním symbolem, který poutá pozornost zákazníka a mnohdy utváří prvotní dojem. Do jisté míry odráží firemní image a dodává podnikání na profesionalitě.

Kvalitní firemní logo by mělo splňovat následující vlastnosti:

  • jednoduchý, avšak nezaměnitelný design
  • snadno zapamatovatelné a rozeznatelné
  • reprodukovatelné a aplikovatelné na nejrůznější propagační materiály či reklamní předměty
  • nadčasové
  • reflektuje charakter firmy a její image

Jak vypadá tvorba loga v praxi?

Jak probíhá tvorba firemního loga v praxi, vysvětluje Art Director našeho kreativního grafického studia Silic Média CREATIVE, Martin Vinař. „Tvorba funkčního loga a logotypu je vždy individuální záležitostí, při které musíme brát v potaz mnoho faktorů. Ať už se jedná o tvorbu zcela nového designu loga, či redesign starého, vždy začínáme rešerší v oblasti podnikání klienta.“ Logo by mělo ideálně reflektovat činnost, hodnoty a charakter produktů/služeb dané firmy. Proto je základní seznámení s firmou pro grafika velice důležité. „Při tvorbě celkové koncepce budoucího loga se snažíme zohlednit nejen zadání a přání klienta, ale také předmět jeho podnikání, jeho konkurenci a navíc i demografické aspekty a v neposlední řadě také způsob užití loga.“, doplňuje Martin Vinař.

Poté co se seznámíme se zmíněnými aspekty, přikročíme k tvorbě prvních hrubých nákresů loga, které pak dále detailněji rozpracováváme. Výstupem profesionálního grafického studia by měly být vždy alespoň tři návrhy designu loga, aby si klient mohl vybírat. Nedávno jsme realizovali například návrh nového firemního loga pro síť slovenských čerpacích stanic SADKA.

„V případě návrhu designu loga pro společnost SADKA jsme vycházeli z typického prvku čerpací stanice, kterým je palivo. Při výběru základních barev loga jsme zohlednili lokalitu působnosti klienta (Slovensko), volba tedy padla na slovenské národní barvy – červená a modrá na bílém podkladu.“, vysvětluje Martin Vinař. Níže je ukázka třech výsledných návrhů loga.

Grafický design loga SADKA
Grafický návrh loga SADKA
Návrh firemního loga SADKA

Vítězným návrhem, který si nakonec klient vybral, se stal design s kapkou. Samozřejmostí, kterou svým klientům poskytujeme, je i příprava pravidel jednotného korporátního stylu či vizualizace loga na různých prostředcích, propagačních materiálech a reklamních předmětech. Zákazník si tak může udělat jasnou představu o tom, jak bude jeho logo vypadat na vizitkách, automobilech, textilu či jiných propagačních materiálech.

Při tvorbě loga se raději svěřte do rukou profesionálů

Tvorbu loga se nedoporučuje podceňovat. Ačkoli se to zpočátku může zdát jako vysoká investice, opak je pravdou. Realitou je, že existuje mnoho „levných“ a snadno dostupných vzorníků log (v tzv. logobankách), kde si můžete jakýkoliv symbol stáhnout za pár desítek či stovek korun. Tato loga však nesplňují zmiňované faktory kvality, a to ani po technické stránce. Pokud tedy chcete, aby Vám logo sloužilo i desítky let, pak je lepší svěřit jeho tvorbu odborníkům. Naše zkušené grafické studio Vám dokáže poradit s celkovým konceptem vizuálního firemního stylu a navíc Vás upozorní na různé detaily, které hrají důležitou roli. V konečném výsledku Vás tento proces nebude stát horentní sumy. Ceny za profesionální tvorbu loga začínají již na 5 000 Kč.