Ocún
Případové studie

Tradiční dárek v netradičním pojetí pro OCÚN

Mezi tradiční způsoby, jak popřát svým nejvěrnějším B2B klientům krásné svátky a zároveň utužit kladný vztah, patří předávání drobných předvánočních pozorností.

Jak si značka OCÚN pohrála s tradiční myšlenkou

Naše společnost Silic Média se ujala úkolu popřát nejmilejším klientům společnosti Ocún příjemné prožití vánočních svátků ve více než 10týdenním předstihu. Díky tomu se mohla tato zakázka řešit skutečně do detailu, přičemž každý jednotlivý prvek prošel řadou schvalování tak, aby byl výsledný požadavek – dárková krabice s VIP dárkovými předměty –perfektním odrazem představy klienta.Vanoční set Ocún

Značka Ocún se specializuje na dodávání kvalitní, funkční a designově čisté výstroje vášnivým lezcům. Navazují přitom na mnohaletou tradici, ještě do roku 2015 byli známí jako lezečky Rock Pillars. Výroba je soustředěná do tuzemska s cílem přinášet nové nápady do světa lezeckého vybavení. Díky tomu jsou špičkou v oboru.

Při obdarovávání svých B2B kontaktů chtěli navázat na tradiční stránku svého podnikání, ale pojmout ji inovativním způsobem. Na základě dlouhodobé spolupráce se Silic Médii se společnost obrátila právě na nás. Hlavní důraz byl kladen na kvalitu, bezpečnost přiložených produktů i čistý design, což jsou zároveň klíčové prvky sortimentu Ocúnu. Během přípravy zakázky došlo k několika změnám, včetně upravení obsahového složení a designu krabice. Výsledkem se stalo originální zpracování jinak tradičního vánočního daru.

Od návrhu po výrobu – detaily, které se nesměly opomenout

Co se týče samotné podoby dárkové krabice, nejprve byly vytvořeny tři různé konstrukční návrhy obalu, o které se postaralo grafické oddělení Silic Média CREATIVE. Klient ponechal dostatečný prostor pro kreativitu, přičemž důležitým prvkem bylo dodržet firemní identitu Ocúnu, kterou tvoří kromě loga a jiných prvků také barvy – červená, bílá a černá. S prvotními vizuálními návrhy byli klienti spokojeni a z nich se pak dále vycházelo.

Konečná podoba dárkové krabice je tvořená dvěma patry výsekového kartonu, do něhož jsou umístěny sady dárkových předmětů.  Aby byla výroba co nejekonomičtější a docílilo se nízké ceny raznice, byl konečný formát po dohodě s klientem zmenšen.

Do spodní části dárkového balení bylo umístěno prémiové české pivo Hendrych pražského rodinného pivovaru, dvě pivní sklenice a dva podtácky. Druhé (vrchní) patro je tvořeno poznámkovým blokem, propiskou a vánočním přáním. Dárková krabice je vyrobena z kartonu, jehož povrch byl kašírován, laminován a proveden v matné červené barvě. Víko je naopak černé a vizuálně na něm upoutává černobílá fotografie od Jakuba Friče, zobrazující horolezce na Klokočských skalách. Dále je na víku logo Ocúnu a jejich motto Be brave. Honour tradition.

Ve shodném vizuálním stylu jako víko dárkové krabice byla provedena i dodatečně ofsetově potištěná a laminovaná obálka notesu s měkkými deskami a zakulacenými rohy. Do kartonového výseku vrchního patra krabice bylo dále vloženo elegantní černé trojhranné pero. Klient si vybíral z mnoha navrhovaných vzorků, ale nechtěl lesklý povrch. Nakonec zvítězilo exkluzivní pero se „soft-touch“ povrchem s černým klipem, na něhož bylo umístěno logo, a vrchním tlačítkem.

Stejně jako vnější obal byl i vnitřní kartonový výsek proveden v kombinaci matného lamina a parciálního laku. Součástí tohoto vrchního patra měly být také samolepky, od jejichž realizace se v průběhu zakázky nakonec odstoupilo. Do balení se dále vkládala plnobarevná PF přáníčka, doplněná o zajímavý prvek: výsek „vánočních ozdob“ na ilustraci stromku na jejich obálce.

Pivní podtácky ve spodním patře dárkové krabice byly z praktických důvodů upraveny na formát 80 x 80 mm. Je na nich také vizuálně působivá fotografie od Jakuba Friče s logem společnosti. Podtácky jsou oboustranně kašírované a stejně jako předchozí předměty matně laminované. Další zajímavý prvek balení tvoří pivní sklenice, pevně uložené do přesného výseku kartonu tak, že i při otočení krabice dnem vzhůru nehrozí, že by mohly vyklouznout. Do každé sady byly umístěny po dvou kusech. Vyniká na nich pískovaná „květina“ v negativu, tedy část loga Ocún.

Jak probíhaly úpravy?

V rámci zakázky řešila naše obchodnice Veronika Semerádová s klienty Ocúnu několik minoritních úprav. Kromě samotného obsahu dárkového balení se dolaďovala nejvhodnější varianta propisek. Upravovat se musely také pivní podtácky, jež byly v prvním návrhu porcelánové, ale od této možnosti se posléze ustoupilo k ekonomičtější variantě – korku. Měnila se také finální varianta skleniček. Kromě těchto drobných detailů jsme se v rámci zakázky nesetkali s nadstandardními technickými ani výrobními obtížemi.

Dokonalý výsledek tradiční myšlenky

Zakázka byla úspěšná díky efektivní spolupráci zástupců spol. Ocún a komunikačním schopnostem našeho obchodního oddělení, které bylo připravené vyjít vstříc požadavkům. Výše popsaná zakázka dokazuje, že pro Silic Média není jakýkoliv klientský nápad či požadavek úskalím. Ve výsledku vyšly krabice v nákladu 400 kusů.

Společnost Ocún byla s výsledkem zakázky spokojena, což utvrdilo naši vzájemnou spolupráci. Část dárkových krabic putovala z výroby již rovnou k obchodním partnerům klienta.

Pokud také hledáte dárky na míru pro své klienty, prohlédněte si naši nabídku VIP produktů pro inspiraci ZDE.